LISA - SPIKMATTAN



Har du inte provat ligga på den så kallade shaktimattan med 6000 små piggar tycker jag du ska göra det nu!
Den ska kunna minska smärta, lösa upp stress, sänka blodtrycket, öka metabolismen (=ämnesomsättningen) och minska inflammation. Dessutom frisätts endorfiner, som är kroppens eget må-bra hormon, samt flera andra hormoner och signalsubstanser.    

Visst finns det läkare som säger att mattan inte är så effektfull men för mig spelar det ingen roll vad de säger. För den varma känslan i musklerna efteråt är precis som efter massage och jag känner mig lugn och avslappnad vilket gör att jag somnar lättare om jag ligger på den på kvällen. Brukar ofta somna under tiden jag ligger på den och vakna efter 1 timme... Att ställa en äggklocka kan vara att rekomendera när du kommit in i det och inte tycker att det bara tar ont. För i början känns det lite, men jag lovar att du kommer tycka om det efter en stund! I alla fall efter att du provat några gånger.

Tips! Har du grym träningsvärk är det inte alls dumt att lägga sig på spikarna en stund. Det kommer mjuka upp kroppen på ett skönt sätt.

  

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0