LISA - TIPS I FÖRKYLNINGSTIDER

Något som är riktigt skönt för halsen när man hostar mycket är ingefära. Denna växt har länge används som botemedel mot allt möjligt i Asien. Några områden där den används är vid reumatism, tandköttsinflammation, astma, migrän, förkylning, förstoppning och för bättre matsmältning. Jag tycker i alla fall att det är superbra vid hosta då det är rätt starkt och därför tar bort det värsta av rethostan ett tag.

Skala den biten du ska använda av ingefäran. Riv med ett fint rivgärn (så det inte bli så stora bitar). Du bestämmer själv hur mycket du vill ha. Ju mer ingefära - desto starkare blir det. Lägg i en kopp och häll på kokande vatten. Pressa i lime eller citron och tillsätt eventuellt lite honung om du vill. Drick! Detta funkade då bra för mig igår kväll innan jag gick och la mig.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0