LISA - 6/11

Brottning på jympan (som Jenny och två till höll i), jättekul! Mycket bra lektion tycker jag. Kul att få vara en liten fighter, det händer inte så ofta. Laddade om med mellis när jag kom hem och for ut och sprang broarna. Att det snöade och var hurvigt väder gjorde ingenting. Det var bara härligt på något konstigt sätt. Längesen jag sprang, hade nästan glömt meditationskänslan jag får av det. Så det var bara skönt. Räksallad till middag och nu har jag just slängt ihop en pollykaka. Som kladdkaka fast med polly i typ. Det är minst sagt mumsigt! Rekomenderas starkt. Eftersom jag tycker att godsaker är en del av livet som behövs för att i alla fall jag ska få balans så tänker jag lägga ut receptet. Ett liv utan efterrätter vore ju himla tråkigt. Sunt förnuft kommer man långt med. Ingen Anna Skipper här inte!

Pollykaka

175 g mörk choklad
175 g smör
2 dl socker
3 ägg
0,5 dl mjöl
2 tsk kaffe
Pollygodis

Smält smör och choklad över vattenbad. Vispa ihop ägg och socker pösigt. Rör ihop chokladsmeten med äggblandningen. Tillsätt kaffe och mjöl. Häll i smord form (med höga kanter). Strö över så mycket polly som du vill ha på. Grädda längst ner i ugnen på 175 grader i 20-30 min (beroende på hur kladdig du vill ha den, jag älskar kladdigheten). Låt kakan ta ihop sig innan du äter den, den kan kännas lite lös just när du tar ut den, det gör inget. Servera med glass/grädde. NJUT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0