JENNY - KOMMENTARER

Jag försöker att inte störa mig på så mycket eftersom jag inte ser någon vins i de, men någonting som gör mig riktigt arg och upprörd är när folk med ord, kommentarer eller kroppsspråk med flit trycker ner andra helt utan syfte, eller ja egentligen är väll syftet att de själv vill känna sig bättre genom att trycka ner andra för de i själva verket inte är trygg i sig själv och har en låg självkänsla! Men i alla fall, för några veckor sen så var jag med om en sak som jag inte kan låta bli att störa mig på. De var så att vi hade en lektion i en datasal på skolan, utanför datasalen finns de några sittplatser och jag hörde att de satt några tjejer där. Sen skulle jag gå och hämta mitt arbete som jag skrivit ut och skrivaren är intill platserna där tjejerna satt. När jag hämtat papperna och vände mig om så möttes jag av deras blickar och de skannade mig från topp till tå så där som bara fördomsfulla tjejer kan göra, och de värker den ena ur sig högt och tydligt så att jag ska höra: JAG SKULLE ALDRIG KUNNA HA PÅ MIG SÅNNA DÄR SKOR PÅ SKOLAN! Jag hade alltså på mig helt vanliga kängor som jag tycker är snygga och sköna och de värkar inte som om jag är den ända som tycker de eftersom de är väldigt många som har kängor nu. Men de var inte de som störde mig mest, jag fick bara sån lust att säga: OM JAG SÅG UT SOM DIG SÅ SKULLE JAG ALDRIG KUNNA GÅ TILL SKOLAN! Men eftersom jag är smartare än så, så drog jag bara en djup suck och GICK därifrån. Då kände jag vilken tur att de var mig dom sa de där till och ingen annan, för jag tar inte åt mig som kanske någon annan hade gjort. men de som då störde mig mest var att när jag sen gick tillbaka till datasalen så hörde jag hur tjejerna fortsatte att kommentera högt, de som gick förbi, de kommenterade allt från kläder, hår och kropp. Vad ger dom den rätten att sitta där och trycka ner oskyldiga människor som dom inte har någon aning om vad de tycker, känner eller gått igenom. Alla har vi våra svaga punkter och om någon vid rätt tillfälle träffar den punkten kan de sänka en till botten. Många speciellt vi tjejer har många komplex över vårt utseende och om de då kommer någon eller några främmande människor och kommenterar detta är de som att salta på såren och de kan svida länge.

De bästa vore om alla var så trygga i sig själva så att de inte skulle ta åt sig, att alla hade en sån god självkänsla att vad än någon annan sa eller gjorde så vet man vart man själv står och är stolt över de, fast de är klart om världen skulle vara sådan så skulle de heller inte finnas dom som skulle måsta trycka ner andra för att må bättre själv.

Så tänka på vad ni säger, även om de kanske inte skulle ha sårat dig, kan de såra någon annan.
 

     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0