JENNY - KOSTTILLSKOTT

Proteinpulver  

Jag tränar aktivt och så klart vill få ut så mycket som möjligt av träningen. Jag har inga mål om att gå ner i vikt eller så, utan jag underhålla och förbättra min kondition och bygga upp en stark och hälsosam kropp för att kunna må så bra som möjligt, och sen så tycker jag självklart att de är snygg att ha en vältränad kropp, de ska jag inte hålla undan med. Och alla ni som är tränings intresserade vet att det krävs bra med protein i kosten för att få en tillfredsställande muskelutveckling och kolhydrater och fett för kraft och energi osv. Jag tror att de är många som precis som jag har svårt att få i sig all den näring som man egentligen behöver när man tränar. Därför har jag börjat fundera på att köpa hem protein pulver, för att kunna få ut så mycket som böjligt att träningen, för utan aminosyror från protein kan inte musklerna utvecklas oavsett hur hårt du tränar och sliter på gymmet. Proteinet är det som bygger upp block mellan musklerna och det finns inget näringsämne som ersätter proteinet för muskelutvecklingen.

Många rekommenderar 1,5-2 gram protein per kg av din egen kroppsvikt. Det är enormt mycket protein som det är svårt att få i sig genom sin vanliga kost. Därför kan det vara bra att införskaffa sig ett kosttillskott på protein som ofta är nödvändigt när man kommit lite längre i sin träning för att tillfredsställa kroppens behov av proteiner. Om du inte äter tillräckligt med protein kommer effekten av din träning att utebli eftersom kroppen inte kan bygga upp sig.

Jag tycker inte man ska byta ut eller använda sig av kosttillskott i stället för att ta in de näringsämnena genom vanlig kost. De är viktigt att försöka få i sig alla näringsämnen genom vanlig kost så mycket som möjligt, och om inte de räcker så tycker jag att man kan använda sig av kosttillskott. Men de gäller att man kollar sig fram och ser till att man använder sig av bra produkter och tar dem i rätt mängd, för överkonsumtion är aldrig bra.

Kommer skriva mer om vilka olika sorters protein pulver som man kan välja mellan och vilka effekter de har, lite senare under veckan=)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0