JENNY - FRUKOST

Frukosten är superviktigt och de är den som avgör om du får en bra start på dagen eller inte skulle jag vilja säga. Efter en natts sömn på några timmar vanligtvis mellan 6-8 timmar så har ingen energi tillförts vilket gör att kroppen går på sina energireserver. Därför är frukosten så viktig för de är den som ger kroppen den nya energin efter en natt av fasta. Själv har jag aldrig haft problem med att äta frukost men jag är fullt medveten om att de finns dom som inte är hungriga eller mår illa av att äta på morgonen. De är självklart individuellt men jag tror även de är en vane sak. Om man har svårt att få i sig frukost kan de vara bra att få igång magen lite genom att gå om kring lite grann och massera den, och kanske inte äta det första man gör när efter att ha vaknat utan vänta tills man börjar känna lite hunger. De viktigaste är inte att man ska måsta variera sig, för man brukar ju inte vilja ändra på sina morgon rutiner, utan de viktiga är att man få i sig något över huvud taget, och helst så att man får i sig protein, fett, kolhydrater, vitaminer och mineraler. En stadig frukost underlättar fördelningen av måltiderna och gör dig mindre hungrig och sötsugen framåt lunchtid. En bra frukost ska förse dig med så pass mycket energi att du inte blir trött och orkeslös under förmiddagen. Den bör ge dig 20-25 procent av ditt totala kaloriintag.


här är ett bra förslag på en frukost




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0