LISA - BULGURSALLAD MED BÖNOR

Eftersom jag gillar vegetarisk mat och vi kör specialkost som tema tänkte jag att det passade bra att göra en vegetarisk rätt till lunch idag. Kravet var att det skulle gå snabbt och innehålla bulgur då vi hade rester av det i kylen. Sen hade vi även en förpackning med färdiga kidneybönor så då bestämde jag mig för att slänga ihop en sallad.

Jag sköljde först bönorna  i en durkslag under kallt vatten. Sen blandade jag ihop bulgur, bönor, majs, färsk spenat, lite grön pesto, limesaft, salt och peppar, örtkryddor och fetaost. Toppade med tomat och rostade och saltade sojabönor (som finns att köpa färdiga). Enkelt och gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0