JENNY - BOX

Box är absolut mitt favorit pass! Det är det mest krävande och jobbigaste passet som jag prövat på som gruppträning, och då har jag prövat på det mesta. Jag har prövat på passet på lite olika ställen men jag tycker att aerobicsstudion har de bästa, därför de kör mest intensivt och riktigt hårt. Men jag tror mycket beror på att vi alltid är samma gäng som kör passet, vilket gör att vi kan skippa alla onödiga pauser som blir när de är många nya.


Box / Boxercise är en effektiv styrke-/konditionsträning Man tränar i par och utför olika slagkombinationer mot varandra. Du använder boxningshandskar och mitsar (kuddar), och slår alltså inte direkt mot kroppen. Du tränar varenda muskel i kroppen och det är en bra idrott att träna konditionen, koordinationen, balansen, styrkan och smidigheten i kroppen.De är också bra mot stress, ökar självkänslan och självförtroendet. Om du har ett stillasittande arbete, kan denna träningsform hjälpa dig att få upp blodcirkulationen och rörligheten i nacke och axlar.


Boxercise-passen innehåller slagövningar, stationsträningar med situps, armhävningar m.m, pulshöjare dvs springer en sträcka, slår en slagövning, springer igen osv. Passen avslutas med stretching.


Så ni som gillar när svetten rinner, pröva box! Men kör inte bara en gång, för de tar ett tag att komma igång med tekningen. Men när den sitter så är de grymt kul. En annan bra grej med box är att du själv bestämmer hur hårt du vill träna vilket gör att de passa för alla. Plus att det är riktigt skönt att få slå ut alla aggressioner man går och bär på!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0