JENNY - BLÅBÄRSSOPPA

Här kommer ett litet tips på vad man kan käka för snabb återhämtning och uppbyggnad efter träning, blåbärsoppa! Hur gott som helst, och riktigt näringsrikt. För blåbär innehåller antioxidanter, vitaminer och mineraler som tex kalcium, magnesium, kalium, fosfor, C-vitamin, järn och B-vitamin. Och de förebygger hjärt- och kärl sjukdomar, och även många andra sjukdomar. De är bra för synen, huden och de finns studier på att de skyddar hjärna och på så sätt även minnet. De innehåller även mycket fibrer och stärkelser som är extra bra efter träning för att återhämta sig. De finns en anledning till varför de dricker blåbärsoppa under vasaloppet ;)


Själv gillar jag bäst Ekströms med mycket fibrer och c-vitamin. De och en banan är de jag oftast äter direkt efter träning, helst inom en halvtimme efter. Sen fyller jag på med en stadigare måltid efteråt. Har även en god Smoothie på blåbär som jag brukar göra, kommer att skriva mer om den och andra goda smoothiesar sen. 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0