JENNY - VECKANS TRÄNING

Veckans träning


Måndag – Före frukost promenad 5 km, 55 min spinning

Tisdag – 30 min löpning på löpband 5 km

Onsdag – 40 min Core

Torsdag – 75 min box

Fredag  - 40 min core + 30 min på löpbandet

Söndag – styrketräning med fokus på överkropp

Jag lägger alltid upp ett tränings schema för varje veckan men i slutändan brukar de aldrig riktigt blir som jag tänkt de, ibland är vissa pass fullbokade och därför blir de att köra ett annat pass eller om jag ibland planerat att träna på morgonen och jag inte kan ta mer ur sängen så tränar jag på kvällen istället, om jag känner för att umgås med någon på kvällen så tränar jag på morgonen i stället eller så byter jag vilodag, om jag känner mig omotiverad till de passet jag planerat så tränar jag någonting annat som känns roligare för stunden. De är just de här som är de sköna med att träna själv att man får bestämma själv vilket gör att de inte känns som ett måste. Börjar träningen kännas som ett tvång så tycker jag att de är viktigt att byta tränigs from till någonting som känns kul och inte som ett måste. Därför försöker jag variera min träning så mycket så jag inte blir less och så de känns kul och motiverande, de är ju även så att med en varierad träning så tränas alla olika delar av kroppen på ett bra sätt och man sliter inte på kroppen som man lätt kan göra om man tränar samma sak hela tiden.       





  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0