LISA - FORTSÄTT SPRINGA PÅ VINTERN

Många slutar springa när värmen och sommaren är över och börjar inte om förrän den kommer tillbaka igen. Och även om jag också föredrar att springa den årstiden så tycker jag att det kan vara minst lika härligt att springa på vintern. Har man lika tur som jag hade idag med strålande sol, gnistrande snö, minus 5 och plogat får man vara riktigt glad. Det är helt enkelt perfekt! Men även dagar men kyligare temp och snöoväder kan vara lite småroliga ibland, eller om inte annat utmanande. Att komma in efteråt med frost i håret och knallröda kinder efter lite bitande kyla har sin charm det med. Men jag brukar ändå sätta en gräns vid minus 15, för om det är kallare än så brukar det mest bli plågsamt och löpning för mig är glädje.

 

Men vinterlöpning förutsätter att man tänker lite mer på hur man klär sig. Med fel kläder kan det bli riktigt trist. Som alltid när du tränar är det bäst att välja kläder i funktionsmaterial. Tänk lager på lager och bylsa inte på dig med en jättetjock fleecetröja bara för att termometern visar minusgrader. Dessutom gör det inget att du småhuttrar lite då du just går ut, jag brukar i alla fall få upp värmen rätt snabbt. Men man får prova sig fram lite om hur mycket kläder man behöver i olika temperaturer, vi är ju som sagt var olika.

Så här klädde jag mig en löprunda när det var kring minus 14.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0