JENNY - VÅGA KÄNNA EFTER

Alla går vi igenom olika saker lätta som svåra, de är en del av livets gång att vi ibland känner oss lite nere. Men de är då viktigt att vi lär oss hur vi ska kunna hantera våra känslor och mående för att slippa gå runt och må dåligt längre än nödvändigt. Hur gör du för att bearbeta händelser och känslor? Vad gör du för att hitta tillbaka när du gått vilse?   

När tusen tankar snurrar i huvudet och alltig känns tungt, så finns det inget bättre än en promenad eller en spring tur med ljuv musik i mina öron, för att få koppla bort från allt de jobbiga och få gå in i sig själv för en stund. Att få drömma sig bort och finna tillbaka till känslan av att allt är bra igen, och kanske finna svar och lösningar som gör de går fortare att komma dit. Att hitta sitt egna sätt att bearbeta sina tankar och intryck är mycket viktigt. Jag bearbetar det mesta speciellt de som har med stress och press att göra, när jag tränar och får koppla bort från verkligheten ett tag. Att få prata ut (vilket kan vara sjukt jobbigt) är också mycket viktigt för mitt välbefinnande. Genom att får liksom lätta på trycket och släppa ut allt man burit inom sig gör att jag känner mig lättad, och ger mig ny energi att kunna ta tag i de jobbiga. Jag har haft svårt att lita på andra och våga prata om de jag känner och går igenom, och jag tror att de är många som känner likadant. Men försök inte gömma undan eller skjuta fram alla känslor som växer fram, ta itu med dem positiva som negativa. Att våga känna efter är viktigt. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0