JENNY - 24/11

Idag har jag varit ledig, eller jag har inte haft några lektioner men jag har pluggat mer än vad jag hade gjort i skolan ändå så. Har även tränat och blev att springa och sen köra överkropp, har träningsverk från gårdagens spinning pass och jag känner nu träningsverkan komma smygandes i armarna också. De är så kul att känna att träningen ger effekt! Efter träningen blev de att laga middag åt familjen, och jag måste säga att jag lyckades riktigt bra.

Så här gick det till

Jag marinerade kyckling som jag hade skurit upp i tärningar med soja och sweet chili, lät de stå och suga till sig medan jag skar upp potatis i skivor.

Sen in i ugnen med potatisen som jag saltat, pepprat och hällt lite olivolja på,  i ca 20 min i 250 grader

Gjorde i ordningen en sallad

Började steka upp kycklingen när de var ca 10 min kvar för potatisen

Till sist kackade jag i lite vitlök och hällde i matlagningsgrädde   

Har man tillgång till grill så är de hur gott som helst att grilla den marinerade kyckling i stället för att steka den, och då kan man köra med lite aioli till, i stället för matlagningsgrädden. 

 

En tråkigt och grå dag som denna förtjänar man lite vardagslyx, och då är en god middag ett bra sätt att förgylla vardagen. Nu ska jag iväg och fika på wayne´s med en vän =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0