JENNY - 13/12

Är fortfarande sjuk och de sjuka är att jag nu blir ännu sjukare! Efter svinsprutan var jag hängig och hade på feber på nätterna i drygt en veckan och när de höll på att gå över så vad händer då, jo jag får ont i halsen och de blir bara värre! Och de jobbiga är att jag nu också har ont i öronen och mina bihålor kunde inte vara mer täta, men jag har då ingen feber iaf =) Men de blir nog ingen träning på ett tag iaf. De är svårt att veta när man kan köra igång med träningen efter att man har varit sjuk men så här gör jag iaf.

Jag tränar inte när jag:

Har feber
Ont i halsen
Hostar
känner mig hängig alltså seg och klen i kroppen
Mår illa eller har spytt

Jag börjar om med träningen när jag:

Feber fri
Inte har de minsta ont i halsen
Ingen hosta
Känner mig pigg

Men de jag tänker på när jag då kör igång efter att ha varit sjuk är att inte dra igång med nått konditions pass utan börja lugnt med lite styrketräning. Core och yoga är bra pass att köra igång med, tycker jag. Fast de viktigaste av allt är ju faktiskt att lyssna på kroppen och lär sig träna efter sin dagsform. 




    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0