JENNY - ENERGIDRYCK

De är viktigt att äta någonting direkt efter träning för att få en ultimat effekt av träningen och för att kunna återhämta sig så bra som möjligt. Jag har tidigare skrivit om blåbärssoppa men även en energidryck som innehåller både protein och kolhydrater är ett mycket bra alternativ. Själv älskar jag gainomax speciellt den med vanilj smak. Men de blir väldigt dyrt om man ska dricka en efter varje pass och de är aldrig bra att överkonsumera något, så jag brukar ta och göra mina egna energidrycker.

Då brukar jag använda mig av:

3 äggvitor
2 dl rågflingor
3 dl mjölk

Sen är det vara att mixa ihop allt med hushållsmixern. Man kan även blanda i olika frukter och bär efter behag =)  





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0