JENNY - BOWLING

Har just ringt och bokat en bana på bowlingkompaniet, för i kväll ska de bowlas! Jag Emil, Rebbo, Alle och Empa ska slå alla rekord som går att slå! Att bowla är en grymt rolig aktivitet, speciellt nu när de börjar bli kallt ute och de är svårt att kunna hitta på något utanför hemmet utan att bli ruinerad. De är så mycket lättare att hitta på saker under sommaren, då man kan sola, bada, grilla, spela fotboll, brännboll osv. Men när kylan kommer blir lätt så att man hyr en film, går på bio eller går ut och äter, de är ju mysigt de med, men de är ju alltid kul att kunna variera sig lite, plus att de kan bli rätt dyrt i längden.

Så jag tänkte tipsa om andra roliga aktiviteter att fördriva tid med här i Skellefteå under vinter tider. Förutom att bowla som kostar 200 kr per timme och bana, så finns bland annat:

Bodaborg: de är verkligen skit kul och gruppstärkande, för 100 kr får man vara där i 2 timmar.

Badhus: vi har många badhus här i Skellefteå, edda i stan, örjanshallen i Skelleftehamn, de finns även i Bureå, Byske, Boliden. De är alltid trevligt att bada och basta med vännerna.

Tennis: De går att hyra en plan för 130 kr i timmen, i tennishallen ovanför isladan.   

Squash: Hälsostudion har två planer, där man för 60 kr (vuxen) 40kr (under 20) kan spela i 30 min.

Painball: Jag har aldrig prövat de själv, men de verkar grymt kul, och de går att köra i Byske. 


  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0